Страници

понеделник, 20 август 2012 г.

Ново начало

От няколко седмици се каня да го напиша и постна това, но все не ми остава време, но ето, че най-накрая успях.

От дълго време имам желанието да захвана някакъв собствен бизнес, но идея си нямах какъв да е. Кварталният плод-зеленчук живее от някакви минимални приходи, кварталният магазин за алкохол и цигари за последните 10 години смени 4 или 5 собственика и не мисля, че е заради натрупано състояние и ранно пенсиониране и изобщо положението на малкият бизнес, което наблюдавам ежедневно около мен е плачевно.

През годините няколко пъти съм избиран за домоуправител на сградата, където живея. При последния ми мандат (не е свършил) имах удоволствието с някакъв минимален бюджет (между 3 и 4 000 лв.) да построя 13 метра стена, да ремонтирам покрив, да ремонтирам комини, да плащам заплата на чистачка, консумативи, разни дребни ремонти и разходи и какво ли не още. Ще си позволя да цитирам Константин Иречек, защото неговите думи най-точно описват ситуацията ми през последната година:
…Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за благото на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо.
В резултат на тези събития няколко съседи предложиха да получавам заплащане и да се занимавам и в бъдеще с тази неприятна длъжност. И така се роди идеята, че това може да е нещото, което ще превърна в успешен бизнес, защото го правя добре.

Поради силно ограничените ми финансови средства напоследък започнах старателно планиране на какво е нужно и кое е второстепенно. Така стигнах до варианта с купуване на домейн и направа на скромен сайт, Фейсбук страница (отново се регистрирах там - нямам избор), Туитър страница, форум към сайта, система за подаване на сигнал онлайн, система за онлайн отчети (още я разработвам, но скоро ще е готова), визитки и малки цветни стикери, които ще разлепвам насам-натам из центъра на София... С оглед на лошото ми позициониране в Google към настоящият момент, гарантирам, че няма да се обидя на никой писал за Homecare-bg.com, дал линк към сайта, харесал Фейсбук страница или последвал ме в Туитър.

Всъщност живущите в София читатели вярвам, че няма да ви навреди да разгледате какво предлагам, защото освен услугите си на професионален домоуправител, предлагам и много услуги за дома, като управление на наеми или компютърна поддръжка и много други.

2 коментара: